Markus Schulz "amikor a többség balra ment, én jobbra"

A német gyökerekkel rendelkező amerikai dj producer, Markus Schulz körül egy pillanatra sincs megállás. Ha csak az idei évet nézzük már a háta mögött tudhat egy mixalbumot és a napokban elindította menedzsment vállalatát, az SMG-t is. Az EDM Insider által készített interjúban többekközt ezekre, az új projektekre és együttműködésekre, a Miami Music Week-re, a műfaj változásaira és a múltra is kitért Markus.

10 éve a pályán vagy, hogyan változott a hangzásod az évek folyamán?
Hogy hogyan jellemezném önmagam? Amikor berobbantam a köztudatba, még a sötétebb, mélyebb hangzást képviseltem, akkoriban szinte mindenki más upliftet játszott. Aztán egyre népszerűbbé váltam, és rájöttem hogy 20-30 ezer ember előtt nehéz ezzel a mély hangzással érvényesülni. Elkezdett fejlődni a stílusom, és jóval agresszívebb lett. Igazi előadóvá fejlődtem ezekben az években. Elkezdtem úgy alakítani a készleteimet és zenéimet, hogy azok a fesztiválokon és partykon megállják a helyüket.

Ezekszerint kijelenthetjük, hogy te mindigis az aktuális trendek ellen mentél?
Abszolút, mindig is ez volt a mottóm. Amikor a többség balra ment, én jobbra. Egy idő után észrevettem azt, hogy egyre népszerűbb vagyok emiatt, és több srác is rákapott arra a mélyebb trance hangzásra amit képviselek. Mindig próbálok olyan zenét játszani ami különlegességnek számít.
Ha meghallgatjátok az Aly & Fila-t vagy az Above & Beyond-ot, ők is ilyenek, amikor mindenki balra ment, ők csakazértis jobbra.

A közelmúltban jelent meg a Los Angeles mixlemezed, mi alapján válogattad hozzá az alapanyagot, és miért pont L.A.-re esett a választásod?
A sorozat mindig abba a városba kalauzolja a hallgatóságot, ami épp az adott évben a leginkább inspirál engem. Idén Los Angelesre esett a választás, úgy gondolom ez a város az epicentruma annak az elektronikus zenei robbanásnak ami végigment amerikában. Sokat koncerteztem ott, így elég természetesnek tűnk, hogy L.A.-t válasszam.
A lemez összeállítása érdekes, sosem akartam azt, hogy Beatport-ról összeszedem a nagy slágereket, és csak összemixelem azokat. Mindig az elképzelésemnek megfelelő számokat válogatok össze, sokszor felveszem a kapcsolatot az előadókkal és közösen kitaláljuk milyen dalra is lenne szükség.

Nemrég lezajlott a Miami Music Week, mi volt a kedvenc részed? Ottani lakosként hogy érzed, változott az elektronikus zenei szcéna?
A kedvenc részem az, hogy ilyenkor mindig a saját ágyamban tudok aludni! Őrült partik és fesztiválok veszik kezdetüket ilyenkor, emberek jönnek a világ minden tájáról, hogy bulizzanak egy jót.
Ez a szcéna hete, a szcéna hónapja Miami-ban. Ez a mi hetünk! Egyre jobban mennek a dolgok, mert az elmúlt 10 évben az edm népszerűsége folyamatosan nőtt, ez egy közös együttműködés, erőfeszítés eredménye a dj-k és a klubok közt, akik óriási fesztiválokat és konferenciákat szerveznek.



Sokan úgy vélik, hogy egyfajta rivalizálás van Miami és Vegas közt, hogy melyik válik a legnagyobb edm központtá amerikában. Te mégis azt mondod, hogy Los Angeles.
Mindegyiknek megvan a maga szépsége, hangulata. Miami inkább a turistáknak vonzó, de sokat játszom Vegas-ban, és előfordul hogy ismerős arcokkal találkozok a bulizók közt, akik L.A.-ből jöttek át, ugyanis a két város elég közel van egymáshoz. Ezért is gondolom azt, hogy több központ is megfér egymás mellett, hisz mindegyiknek megvan a saját hangulata, és amúgyis olyan nagy ez az ország.
Ha belegondolsz amerika akkora mint európa, és ott sem csak egy központ van. Túl nagy ahhoz ez az ország hogy ilyenekről beszéljünk, ennek ellenére mégis azt mondom, hogy jelenleg Los Angeles az, ami számomra leginkább megtestesíti azt a változást, ami most amerikában végbemegy.

2005-ben indítottad el saját kiadódat, a Coldharbour-t, mit tartogat a jövő, milyen új művészek és kiadványok várhatóak?
Rengeteg megjelenésünk volt már eddigis lenyűgöző előadóktól, de úgy éreztem sok olyan tehetséges művész van, aki felett átsiklottunk. Így nemrég elindítottam egy menedzsmentvállalatot. Már alá is írtuk a szerződést Khomha-val, Mr Pit-tel, Grube & Hovsepian-nal és az énekesnő Adina Butar-ral, akikkel már dolgozom is az új lemezemen. Az az elképzelésem, hogy őket segítem majd, hogy egy szinttel feljebb jussanak, segítem és támogatom őket mindenben.
Eddig róluk nem nagyon hallhattunk, de Khomha például nagy sztár lehet majd. Amikor először hallottam őt játszani, óriásit buliztam a szettjére. Ő egy fiatal 21 éves kolumbiai srác, akit hallgatva arra gondoltam, hogy készen áll arra, hogy a nagyszinpadon játszhasson. De mégsem jut egyről a kettőre, a célom az, hogy a hozzá hasonló tehetségeken segítsek.

Az évek során a szcéna legnagyobb alakjaival dolgoztál együtt, ki az akivel esetleg még szeretnél a jövőben együtt munkálkodni?
Rengeteg fiatal feltörekvő tehetséggel dolgozok jelenleg is, számomra ez nagyon izgalmas. Ugyanakkor nemrég stúdióba vonultam Ferry Corsten-nel is, és fel is vettünk két új számot. Nagyon régóta barátok vagyunk, de eddig még sosem volt közös szerzeményünk. Nem is tekintettük ezt munkának, szórakoztunk, kicsit visszatértünk oda, ami miatt annó elkezdtük ezt az egészet. Miután befejeztük a munkát, egyszerűen nem tudtuk kiverni a dallamokat a fejünkből. A zene mostanában túlságosan is az üzletről szól, sokan már annyira belemerültek ebbe, hogy elvesztették a művész énjüket.

A rajongók mire számíthatnak a folytatásban, milyen megjelenések várhatóak az évben?
Már javában dolgozok az új albumomon, remélem hogy a nyár közepére el is készül. Nagyon elégedett vagyok, jól haladnak a dolgok. Akad pár új énekes, akik nagyon tehetségesek, de erről még nem akarok beszélni, még nincs minden lefixálva, de már nagyon izgatott vagyok. Lesz néhány jó együttműködés, és mint mondtam igazán különleges énekesekkel dolgozok.


3 hozzászólás:

István írta...

Mi az az "uplift"?

Gabesz írta...

Uplift, uplifting, a műfaj "elszállós" alága (Aly & Fila, Daniel Kandi stb)

István írta...

Uplifting lesz az. Tudom, mindegy, már mindenki upliftezik. :)

 
Copyright © 2012 Music For Trance People. Üzemeltető: Blogger.