Tydi "9 évembe telt elérni ide, ahol most vagyok"

Tyson Illingworth, művésznevén csak Tydi, a mindössze 24 éves fiatalember már közel 10 éves pályafutással, számos slágerrel, remixel, és két nagyszerű albummal is büszkélkedhet mára, melyek közül a tavaly megjelent Shooting Stars az év egyik legsokoldalúbb lemeze volt. Vele készített interjút a napokban az EDM Insider, melyben a kezdetekről, rádióműsoráról, az ASOT 550-es partyról, lemezeiről és a jövőről is faggatták őt.

Mesélnél egy kicsit a zenei gyökereidről, hogyan fertőzött meg az elektronikus zene?
Ausztráliában, egy kis strand közelében nőttem fel, amit úgy hívnak hogy Sunsine Coast. Mióta az eszemet tudom, mindigis szerettem a zenét, és amikor megtörtént az első elektronikus zenei élményem, egyből a megszállottja lettem a műfajnak, tudtam, hogy ez a jövőmben nagy szerepet fog játszani. Már az iskolában is a zenéről tanultam, később pedig le is diplomáztam a Sidney-i Zeneművészeti Konzervatórium-ban. Megtanultam dobolni és zongorázni is. Kezdetben rockzenéket, filmzenéket és zenekari kottákat írtam, de a szerelmem ekkoriban már az elektronikus zene volt. Szeretek mindenféle zenét, ami képes egy másik helyre repíteni a hallgatót, ez a szenvedélyem.

Hogyan kerültél kapcsolatba az Armada kiadóval?
Annó amikor olyan 15 éves lehettem, egy csomó demót küldtem különböző lemezkiadó cégeknek, aztán egy nap az Armada kíváncsi lett az egyik zenémre, a Meet Me In Kyoto-ra, ami aztán szerepelt egy Markus Schulz mixlemezen is. Óriási támogatást kaptam Andy Moor-tól, akivel az évek során jó barátok lettünk. Az Armada-val való kapcsolatom minden egyes produkcióm után erősödött, később aztán Armin van Buuren és több nagyágyú is beállt a támogatóim sorába. Szóval ez egy fokozatos haladás volt, most vagyok 24 éves, és 9 évembe telt elérni ide, ahol most vagyok.

2009-ben elindítottad rádióműsorodat, a Global Soundsystem-et, miben különböznek az itt hallható mixek a dj szettjeidtől?
A Global Soundsystem egy rádióműsor, így itt kisebb szerepet kapnak a bulizós zenék, inkább egyfajta hallgatói élmény fokozásáról van szó. A dj szettjeimben rengeteg kemény progresszív zenét játszok, amivel az a célom, hogy az embereket felpörgessem. A rádióműsornál nincsenek szabályok, nagyon sokszínű, én mindent lejátszok amit meg akarok mutatni a hallgatóknak, és nagyon örülök hogy ez a pár év alatt ilyen népszerűvé vált a műsor. Egy egy fellépésen az ember inkább a már kipróbált, jólbevált számokat játsza, a GSS-ben pedig a legújabb dalok szólnak, amik sokszor még meg sem jelentek.



Tavaly megjelent a Shooting Stars című albumod, ami egyfajta kísérletezés a különböző stílusok és hangzásvilágok közt. Ez a fajta kísérletezés szerinted fontos része az iparágnak?
Abszolút! A Shooting Stars egy nagyon változatos lemez, sokféle műfajt, gondolatokat és érzelmeket tár fel, ami részben egyfajta kísérletezés. Mindez azért fontos számomra, hogy megmutathassam az embereknek, hogy mi folyik abban az őrült fejembe.

Mit gondolsz a nagymennyiségű szintetizátor összetétele, vagy a hangzás kiválasztása a nehezebb? Vagy ehhez érzék kell, hogy a kettő kombinációjával valami különlegeset alkoss?
Ez mind nagyon fontos számomra, a legjobb dalok mind nagyon átgondoltak, kreatívak, ki kell hogy emelkedjen a többi közül. Azt akarom hogy az alkotásaim intelligensek, élvonalbeliek, egyediek és szórakoztatóak legyenek. A hangzás kiválasztása sokmindent jelenthet, a szintetizátor pedig csak hangmintákkal szolgál... nem számít hogy hogyan csinálod amíg jó a végeredmény.

Nemrég felléptél Ukrajnában, Kijevben az A State Of Trance 550-en más nagy előadókkal, mesélnél a tapasztalatokról?
Mit mondhatnék? Őrület volt! 12000 zeneszerető ember előtt játszottam egy nagy stadionban, fantasztikus volt az atmoszféra. Óriási volt, egy ilyen nagyszabású show-t leginkább egy őrült rohanáshoz tudnék hasonlítani.

A Tania Zygar-ral közös The Moment It Break egy egész kis sztorit mesél el, mi inspirált hogy ilyen történet vezérelt dalt írjatok?
Nagyon szeretem ha a zenének van mondanivalója, van mögötte egy sztori, mindig nagy szerepet szentelek a dalszövegnek, jó ha van egy erős személyes jelentése. Bárhol, bármiből tudok inspirációt meríteni amikor dalt írok, és mindig van egy jelentése számomra... ami sokszor a hallgatóknál egy egészen más jelentéstartalommal bír.

Így 24 évesen már szinte minden álmod megvalósult, listavezető album, évről évre remek szereplés a Dj Mag-on. Mire számíthatunk tőled 2012-ben? Érkeznek e kislemezek, különböző együttműködések, vannak e úton új remixek?
A nyáron, valamikor június környékén érkezik majd egy Global Soundsystem mixlemez, és már elkezdtem a munkálatokat a 3. stúdióalbumomon.
Valamin lesz egy csodálatos dal, de majd csak később, amit BT-vel közösen írtunk, ez lesz a Catch Me... szóval nem unatkozok, alig várom a folytatást!


0 hozzászólás:

 
Copyright © 2012 Music For Trance People. Üzemeltető: Blogger.