Jes "nagyon fontos, hogy legyenek céljaink"

Az elektronikus zenei szcéna egyik legsokoldalúbb énekesnője Jes Brieden, másnéven a rocktronika királynője, aki a műfaj legnagyobb alakjai oldalán énekelt már, dalai rendre a slágerlisták élén kötnek ki, sőt olykor Grammy díjra is jelölik azokat az albumokat, melyekhez nevét adta. A Scenester-nek lehetősége nyílt, hogy minderről interjút készítsen a sikeres énekesnővel.

A Gabriel & Dresden párossal való együttműködésed során született meg az As The Rush Comes slágered, hogyan változtatta meg az életed ez a dal?
Úgy érzem az As The Rush Comes-nak köszönhetően a helyes irányba ment a karrierem, a dalt világszerte elismerték, és ez óriási inspirációt, bizalmat adott nekem. Ez minden énekes és dalszerző álma, hogy az emberek megértsék a munkája mondanivalóját, üzenetét, és ez egy hatalmas előrelépés volt számomra, hogy elérjem a célom.

Nemrég felléptél az Electric Zoo fesztiválon BT-vel közösen, mesélsz erről?
Régóta szerettem volna itt fellépni, hazai közönség előtt. Egy nagyon szép nap volt ez. Büszke vagyok arra, hogy ilyen nagy nevekkel léphetek színpadra mint BT, aki mindig nagyon szórakoztató show-t csinál, és sokakat inspirál.

A "rocktronika királynője"-ként szoktak emlegetni, ez honnan jött?
A rajongóimtól származik, nem tudom ki volt az, aki először így nevezett, de bárki is volt az, szeretném megtudni.
Egy csomó zenémben az elektronikus hangzás mellett a rock is érvényesül, így innen jöhetett a kifejezés. Egyre többen emlegettek így, majd úgy döntöttem, miért is ne.

A hangod túlmutat mindenen, milyen érzés egy ilyen hang birtokosának lenni?
Nagyon örülök, hogy így gondolod. Mindig hihetetlenül boldognak érzem magam, ha a zenéimmel, hangommal kapcsolatot tudok teremteni az emberekkel. Mint énekes és dalszerző mindig arra törekszem, hogy a hallgató azonosulni tudjon velem a zenéimen keresztül. Ha ez csak egy kicsit is sikerül, én már nagyon boldog vagyok.

2007-ben a Tiesto-val közös Everything szerepelt a Grammy díjra jelölt Elements Of Life című albumon, milyen érzés volt?
Imádom a dalt. Tiesto egy nagyon kedves személy, ugyanakkor maximalista és elkötelezett előadó. Az EOL album amerikai kiadványain szerepel a dalból egy akusztikus verzió is, ami nagyon szép, és egy teljesen más oldalról ismerhetjük meg az Everything-et. Szerencsésnek érzem magam, hisz legutóbb BT albumát is jelölték, amin két szerzeményem is szerepelt, az Every Other Way és a The Light In Things. Mindig is az volt a célom, hogy ilyen számokat írjak, és bár nem vagyok a díjak megszállottja, mégis jó látni, hogy értékelik azt amit csinálok. Remélem egyszer egy saját albumomat is jelölik.



Több dalod is megjelent a nyáron, ennyire gyorsan megy a munka?
Ez azért csalóka, vannak olyan dalok amiket több éve írtam, és csak most jelentek meg. A zeneszerzés függőséget okoz, soha nem vagy elégedett, ha kész egy dal már írod is a következőt és így tovább. Én szeretek elmélyülni a munkába.

Mesélsz az Unleash The Beat-ről?
Ez az én első mixalbumom, sokan támogattak benne, és a visszajelzések is nagyon pozitívak. Úgy terveztem hogy lesz rajta pár ismertebb számom, pár új remix és egy új dalom, végül az album fele új anyag lett. Egész megszerettem ezt a dj-zést.

Dolgoztál már Tiesto-val, Oakenfold-dal, BT-vel, Gabriel & Dresden-nel, D:Fuse-zal, hogy csak néhány nevet említsünk, kivel szeretnél még a jövőben?
Szeretnék Justin Timberlake-kel és Ryan Tedder-rel, valamint Madonna-val és William Orbit-tal is szívesen stúdióba vonulnék, egy álmom válna valóra ezáltal. De a populárisabbb vonalról ott van még Eminem és Kanye West is.

Mik a kedvenc saját dalaid?
Mindegyiket nagyon szeretem, hisz sokat dolgoztam velük, és amíg nem érzem hogy tökéletes, addig nincs kiadva. De van pár kevésbé ismert dalom, a Stronger a Disconnect albumomról, az All Night és a See Through a High Glow albumról, vagy a BT-vel közös Every Other Way és a The Light In Things. De mindegyik dalomat másért szeretem.

Hogy tartod formában a hangod?
Fontos a diéta és a rendszeres testmozgás, sokszor még a futópadon is éneklek, rengeteget, és persze vigyázok a hangomra. 

Ha visszamennél az időben 10 évet, mit csinálnál másképp?
Ez egy jó kérdés, azt hiszem nagyon fontos, hogy legyenek céljaink, amiket egyedül kell elérnünk. Meg kell tartani az egyensúlyt a zeneírás és a magánélet közt. Mindig arra kell törekedni, hogy dalról dalra jobbak legyünk, hogy megérje rááldozni az időt. 


0 hozzászólás:

 
Copyright © 2012 Music For Trance People. Üzemeltető: Blogger.