Adam Szabo "saját dallamot akartam írni"

Örömmel jelentjük be, hogy megszületett az első saját készítésű interjúnk, melynek alanya nem más mint Adam Szabo (Szabó Ádám), aki itthon sajnos még csak kevésbé ismert, de külföldön már most komoly sound designer-ként tartják számon. Hogy mi a helyzet Ádám legújabb számával, és hogy mik a tervei a jövőre nézve, az alább olvasható. Az interjú a Producerdj.hu közreműködésével valósult meg.

Hogyan kerültél kapcsolatba a zenével, és mikor vált mindez komolyabbá?
Az eredeti történet az úgy volt, hogy láttam a TV-ben egy Qunic nevezetű programot, amivel zenét lehetett készíteni. Ezen meglepődtem, hiszen azt hittem, hogy ahhoz hogy valaki gépen zenét írjon, jó sok drága szintetizátor meg keverőpultok kellenek. Mivel semmilyen barátom nem zenélt, és magamtól nem fedeztem fel, ez a Tranker korszak kimaradt. Megszereztem a Qunic-ot es nagyon bejött, viszont az volt a baj vele, hogy csak előre felvett wav fájlokat lehetett behúzogatni.
Én viszont saját dallamot akartam írni, és most, hogy már tudtam, hogy léteznek ilyen programok, elkezdtem keresgélni és megtaláltam az FL Studiot. Én a 3-mas verzióval kezdtem, akkoriban még Fruity Loops-ként ismerték, és mikor megláttam hogy miket tud, ez volt nekem a tökéletes program. Könnyű volt kezelni, egyszerű volt, és gyorsan letudtam írni az ötletem. Még mindig ezt a programot használom, és amíg folyamatosan fejlesztik addig fogom is használni.

Alig pár hete jelent meg legújabb szerzeményed a Royal Blue, mesélnél erről nekünk? Ki volt a szerzőtársad, hogyan ismerted meg, és hogyan született a trekk?
Akivel a Royal Blue-t készítettem az egy Holland srác, aki Willem de Roo néven zenél. Úgy vettem fel vele a kapcsolatot, hogy ő remixelte nekem az Arcade számomat, és addig nem nagyon hallottam róla. Meghallgattam a remixét és nagyon tetszett, de úgy éreztem, hogy azért még lehetett volna csiszolni rajta. Szerettem volna neki segíteni egy kicsit, és a kiadótól elkértem az elérhetőségét, így felajánlottam neki a segítséget. Nagyon örült neki, elküldte az FL projektet, és nagyon megtetszett ahogy láttam, hogy hogyan dolgozik, és milyen hangokat használ az FL-ben.
Amikor elmeséltem a kiadónak, hogy milyen ügyes, akkor a kiadó kitalálta, hogy kéne egy zenét együtt csinálni, mivel mind a ketten FL-esek vagyunk. Így született a Royal Blue. Willem elküldött egy félig kész projektet, amivel nem tudta milyen irányba menjen, aztán onnantól átvettem, és befejeztem.



Ha már szóba került a dalszerzés folyamata, hogyan néz ki ez nálad általánosságban, hogyan születnek meg azok a nosztalgikus, karakteres szintetizátor-szólamok?
Igazából ez teljesen változó. Nincs egy megszokott folyamat ami mindig ugyanaz. Van amikor hangokat keszitek, és az egyik olyan jól sikerül hogy elkezdek dallamokat írni, és megszületik belőle egy egész zene. Van amikor direkt dallamokat akarok írni, és olyankor előkapok egy nosztalgikus hangot, és mivel nem zongorázok, ezért csak a hangjegyeket rakosgatom amíg nem találok egy olyan dallamot, amit érdemes befejezni. A nosztalgikus hangzást a nintendo és "chip" fajta hangszerekből merítem, van amikor analizálom őket és próbálom leutánozni modern szintetizátorokkal.

Van olyan producer, énekes, akivel ha alkalmad nyílna szívesen készítenél közös számot?
Talán leginkabb Arty lenne, mivel ő is FL Studio-t használ, és mindig érdekel, hogy ki hogyan használja a programot és milyen teknikái vannak. Amikor egyszer találkoztam vele, megbeszéltük, hogy majd írunk egy közös számot, de mivel eléggé elfoglalt, így még nem volt szerencsém dolgozni vele.

Idén a neved mellé már felírhatjuk a Royal Blue-t, hosszú még az év, milyen meglepetések várnak még ránk 2012-ben?
Mivel a szerződésem az Always Alive kiadónál lejárt és bekerültem az Enhanced-ba, ezért szeretnék ott több számot kiadni Willem de Roo-val, meg egy két saját projektet is. Nem biztos, hogy mindegyik olyan stílusban lesz ami jó az Enhanced-nek, de azokat majd megpróbálom valahol máshol kiadni.

Azt mondják idén jön a világvége, ha ez igaz, mi lenne az a szám, amit még utoljára mindenképp meghallgatnál?
Ha csak egy lenne akkor valoszínűleg az Octagen & Arizona - Starburst lenne. Ezt annyiszor hallgattam hogy meg sem tudom számolni, ez annyit inspirál mint semmilyen más trance.

Köszönjük az interjút!


0 hozzászólás:

 
Copyright © 2012 Music For Trance People. Üzemeltető: Blogger.