Egy dallam, megannyi előadó

Korábban már foglalkoztam hasonló témával itt a blogon, bár akkor inkább a feldolgozásokat vettem kicsit górcső alá. Most kicsit más vizekre eveznék, hogy szívemből szóljak, pofátlan lenyúlásokra helyezném a hangsúlyt. Valószínűleg mindenkinek kapásból beugrik egy két példa, de hogy egy számot egy az egyben, szinte semmi változtatás nélkül többen is kiadjanak a saját nevükön, azért az nem gyakori, de mégis akad rá példa. 

A Lemon & Einar K párost valószínűleg senkinek nem kell bemutatnom, ha mást nem is, azért biztos mindenki hallott tőlük egy két remixet az évek során. 2008 januárjában jártunk, mikor megjelent a srácok Anticipation című kislemeze, amit olyan előadók játszottak mint Armin van Buuren, Gareth Emery, Markus Schulz vagy épp Ferry Corsten, a lényeg az, hogy népszerű darab volt.

Egy évvel később Derek Recay kiadta Cry To The Sky című szerzeményét, amihez egy lengyel fiatalember Mark Arbor készített remixet, több kevesebb sikerrel, merthogy az eredeti számhoz sok köze nincs, egy az egyben lenyúlta az Anticipation fő dallamát.

2009 szeptemberében aztán jött az egykoron szebb időket is megélt, és több fantáziával is megáldott Carlo Resoort - legalábbis a következő húzása alapján - akinek valószínűleg megtetszett Lemon-ék száma, így gondolta, miért ne adná ki Blinded címen.

Egy hónappal később érkezett a holland úriember Ram, aki Ramsterdam néven jelentette meg egy új szerzeményét, melyet Jorn van Deynhoven aztán remixelt, vagy csak próbált, de aztán jobbnak látta ha remixként felmutatja az Anticipation-t. Nem tudom ezt hogy gondolta, de ez a "verzió" messze felülmúlt minden elképzelést, olyan népszerű volt, hogy 2009-ben az ASOT top 20-as listán a 8. helyen végzett. Holott lényegében az Anticipation volt az.

Egy kis keresgélésnek köszönhetően aztán mégtöbb copy zenét találtam az Anticipation-ból, ami egyébként Markus-nak is nagyon tetszett, így megkérte Lemon-ékat, hogy ugyanezen az alapokkal remixeljék már a Daydream című számát, de ezt inkább már csak érdekességképp jegyezném meg.

Ha valaki egy régi számot elővesz, és azt mondja hogy ő ezt kicsit gatyábarázza és feldolgozza, majd kiadja saját nevén azt megértem, de ezeket még jóindulattal se nevezném feldolgozásnak. Az pedig még elkeserítőbb, hogy esetenként nagyobb sikert könyvelnek el egy lenyúlt dallammal, mint az eredeti szám megálmodója.


5 hozzászólás:

Pactolous írta...

Nekem most ami nemrég szemet szúrt, az - na kik? kik is lehetnek? - Myon és Shane 54. 2009-en, a rossz emlékű Tiesto albumról kijött az I Will Be Here, ezt remixelte meg Wolfgang Gartner (http://www.youtube.com/watch?v=TXzSg6FhAP4&ob=av3e). Idén erre kijön Myon és Shane 54 az Andani - Promises remix-szel, aminek alapja ugyanez a dallam (http://www.youtube.com/watch?v=xgcjjdSOjf0), majd pedig egy másik remixben befejezték a nyúlás folyamatát: http://www.youtube.com/watch?v=E1WoO3XQkNU ... Érdekes, nem? :)

Pactolous írta...

Hupsz! Bocsánat az ömlesztésért :)

Andsen írta...

Elődéktől azért ez nem újdonság, a legtöbb remixük ugyanazokból az elemekből épül fel, mintha egy sablont húznának rá minden zenére, persze ettől még jó amit csinálnak, csak meglepetést nem tudnak okozni már hosszú idők óta.
Fura, de ha a remix-nél nem lenne ott Gartner neve, simán azt hinném hogy Shane-ék műve. Lehet Gartner nyúlta a hangzásukat, Elődék meg tőle a dallamot?

Pactolous írta...

Na ez az, amit szerintem már sosem tudunk meg :) Azt tudom, hogy ezt a Wolfgang Gartner remixet viszont felhasználták egy mashup-hoz (A Deep Dish féle Say Hello-t rakták rá):

http://www.youtube.com/watch?v=2nnBXQpBIDY

Amúgy abszolút igazat adok, amit Elődékre írtál, és ha már itt tartunk! Készítettek a Hybrid - Original Sin-hez is egy remixet, amiben egy olyan kiállás van, hogy libabőr kerülget, annyira veszettül jó. Sőt, már-már túl jó! Ez a vonós, gitáros kiállás nincs benne az eredeti dalban, de valami miatt nem tudom elhinni, hogy ezt a részt Myon-ék tették bele. ha van időd rá, hallgass bele (bár lehet ösmered):

http://www.youtube.com/watch?v=CWONF5gfEtc

Andsen írta...

Ezt eddig még nem ismertem, nem az a tipikus M&S54 remix, kicsit a mélyebb, sötétebb hangzásvilágot képviseli. Mindenesetre remek darab, tényleg szép az a kiállás.

 
Copyright © 2012 Music For Trance People. Üzemeltető: Blogger.